18 augustus, 2024

De laatste dag liet ik niet onbenut.


De buurman op de overvolle, lawaaierige camping attendeerde mij op dit openluchtmuseum, zo'n 15 kilometer van de camping in een plaats, Dudley genaamd.

Het deed me erg aan het Zuiderzeemuseum denken, maar dan groter en met een ander thema. 

Richt het Zuiderzeemuseum zich op landbouw en visserij, het Black Country Living Museum (de naam verraadt het al) laat de veranderingen die de zware industrie op het Engelse leven heeft gehad zien. Je loopt door tijdperken heen en wanneer je van mijn leeftijd of ouder bent, dan herken je veel.

Dit museum roept, ook bij deze Rotterdamse, veel herinneringen op.


Het museum ging om 10 uur open. Manlief zette mij er om 10.15 uur af. Ik had tickets vooruit geboekt.



1948: de eerste Coop supermarkt. Voedsel was nog op de bon in de VK.


Zo woonden ze op een "long boat," met maximaal twee kinderen (de wet).


Rond twaalven was het een stuk drukker.
Mensen stonden in de rij voor fish and chips.


Wat een fantastisch museum!!
Zondag door naar Cornwall, voor maar liefst drie weken.
*****

Geen opmerkingen: