25 augustus, 2024

Pendennis Castle en Glendurgan Gardens


We hadden ons erg op een lekker vismenu verheugd.
De keuze was beperkt jammergenoeg en waar dat "award winning" vandaan komt, weet ik niet.
Het was prima - maar ook erg duur. Drankjes zijn ook zeer prijzig.


Het ontbijt vanmorgen was ronduit slecht met personeel dat met een ochtendhumeur rondliep.
Uitgedroogde croissants, poached eggs die koud werden opgediend en een restant jus d'orange uit een tank waar alleen nog ijsblokjes in dreven.
Mijn ontbijt is vele malen beter.

We waren precies om 10 uur bij het kasteel.
Pendennis Castle werd door Henry VIII gebouwd als verdedigingsvesting. Aan de andere kant van de baai bouwde hij bij een identiek fort in St. Mawes.

Maar Pendennis speelde ook in de 1e en 2e Wereldoorlog een belangrijke rol. 

Wij mochten vanwege mijn lamme knie, die ik vergeten was in te tapen, op het terrein zelf staan.


↑Daar zouden we ook nog komen.


Op alle parkeerterreinen staan kleine bestelauto's waar je wel iets te eten en/of te drinken kunt kopen.


↑Toen we wegreden kwam er een ijscoman bij staan. Beetje veel voor zo'n klein parkeerterrein.




Hier liet ik mij verleiden de wandeling naar het baaitje te maken waar een zeilregatta gaande was.
Manlief bleef, heel verstandig, boven en nestelde zich bij de tearoom met Jacky.


Het is wel duidelijk hoe subtropisch dit deel van Cornwall is, maar helaas was alles uitgebloeid.


En toen begon het te regenen en moest ik ergens zien te schuilen.


↑Er stonden glimmende bekers te wachten op de winnaars.


Ik moest mij losmaken van al dit gezelligs en weer naar boven zien te komen.


Het voelde alsof ik door de tropen liep. Klam, warm, vochtig.


Genoeg beweging voor deze zondag. De spieren en pezen kreunden om rust.
 Ik wilde ontspannen in het zwembad, maar schrok toen we om 14 uur de deur van de kamer opendeden.

Alles lag erbij zoals we het om 9.45 uur hadden achtergelaten.

Ik belde meteen de receptie. De kamer zou pas gedaan worden wanneer de nieuwe gasten waren ingecheckt - dus na 15.30 uur.
Wij hebben zelf het bed opgemaakt. Ik heb de wc schoongemaakt en ik heb alleen om nieuwe handddoeken gevraagd.

Het zwemmen was een weldaad.
Vanavond gaan we een visje eten in de strandtent aan de overkant.
*********

Geen opmerkingen: