02 augustus, 2024

Het leven hangt van toevalligheden aan elkaar



Nadat we de hele ochtend naar de geweldige prestaties van de roeisters en zeilsters hadden gekeken en ik vanwege het nu nog mooie weer de bedden had verschoond (wasmachine), besloten we toch nog een actieve wandeling te gaan maken.

We boffen enorm met het weer, maar het kan hier zomaar omslaan van bloedheet naar ijskoud en van zon naar regen.

↕Er wordt flink getraind door de militairen in de Yorkshire Dales.
We komen hier al jaren, maar zo vaak zijn we 's lands verdedigers nog niet tegengekomen. Het geeft eens te meer aan hoe serieus de dreigende toestand in de wereld wordt genomen.


Tegenwoordig maken geweersalvo's en soort plof geluid - alsof je een knikker tegen een blik gooit.


Wij lopen veilig aan de overkant, waar Jacky haar jachtinstinct toont, maar goed naar mij luistert en de verleiding kan weerstaan.
Ze is erg braaf.


De hei moet nog verder kleuren, maar wat ligt het gebied er prachtig bij.
En we komen niemand tegen.


Er moet toch een waterhindernis genomen worden. Gelukkig heb ik mijn stok bij me.
Manlief balanceert als een ware acrobaat naar de andere kant.


Via de C-weg dalen we af naar de bewoonde wereld.
Maar wat schetst mijn verbazing: er komt een auto met caravan naar boven. 

"Nederlanders," moppert manlief.
"Huh, stelletje......"

Manlief manoevreert de auto in de berm.
Een rode middenklasser met een oud Eribaatje passeert en de bestuurder zwaait.

En dan.....................ik herken de auto, het Eribaatje en de bijrijder.

"Dat zijn die mensen die ook in Berwick op de camping stonden. Dat stel dat van toeten noch blazen wist. Zij sprak geen woord Engels. We hebben ze nog tips gegeven."

"Ja, je hebt gelijk. Dan verbaast het me niet dat ze hier met de caravan rijden."

We halen herinneringen aan het ietwat onnozele stel op, dat voor het eerst door dit land reist en alles op goed geluk doet. En blijkbaar gaat bij hen nooit iets mis.

Na Berwick zouden ze naar Schotland gaan, dus het is wel héél bizar dat we ze zo'n twee weken later op een helling in de Yorkshire Dales tegenkomen.
*****

Geen opmerkingen: