05 maart, 2020

Aandrang


De aandrang is groot, maar ik weet niet waar ik over moet schrijven.
Er gebeurt van alles in de wereld, maar de schaduw van Corona is grotere dan het grootste leed.
Dan maar een beetje leuteren (niets hoogdravends) over afgelopen week.

Ik kan niet verder met onze Italië reis. Het is de goden verzoeken.
Eerst staat Sardinië op het programma. Ook daar durf ik niet aan te denken, nu Transavia aan de lopende band vluchten annuleert.

Noord-Italië is afgesloten van de rest van de wereld, maar we moeten ons geen zorgen maken.
Vanmiddag hoorde ik een "expert" op de BBC zeggen: "it's only a mild virus."

Worden er vluchten geannuleerd, sportwedstrijden afgelast, festivals afgezegd, scholen gesloten..... vanwege een mild virus???????
Wie houdt wie nou voor de gek???

Over aandrang gesproken: men schijnt wc-papier te hamsteren.
Ik niet hoor. Dit is gewoon een voorraad.


Jacky werd naar drie tevergeefse pogingen eindelijk getrimd.
Ze was er duidelijk blij mee.
De kriebelende aandrang van die dikke vacht begon haar duidelijk te irriteren.


Voor haar andere aandrang moet ze naar buiten. 
Daar zag ze een duif die haar niet beviel.
Hoe klein ze ook is, toch lukte het haar het baasje omver te trekken.
Au!!


De aandrang van de lente voel -en zie je overal.
Hoewel ik dol op de knusse winteravonden ben, toch vind ik het heerlijk dat het vroeger -en langer licht is.
Zelfs met regen en mist.

Nou, nog eentje dan.
De overheerlijke appeltaart die schoondochter met de hulp van Mop voor mij bakte.


Onweerstaanbaar.
*****

Geen opmerkingen: