23 maart, 2020

De toon verandert


Eerst even een waarschuwing: ik ben op, neerslachtig en ik voel mijn hart iets te duidelijk kloppen.
Bloeddruk meten mag ik voorlopig niet van mijn huisarts

Een huildag.
Vandaar dat ik ook slecht op woorden kom: "Schat wat is het andere woord voor stof ook al weer, ik kan er niet op komen. Katoen en zo..... "
'Bedoel je textiel?'
"Ja!!"

Dit kan dus een waardeloos blogje worden. Toch wil ik de draad niet onderbreken.

Vanwaar die malaise??

Het begon goed met mooie tv waar we van genoten.

Op Pathé Film kunt u de fantastische film (vele prijzen) Three Billboards Outside Ebbing, Missouri zien.
Wat een acteurs!!


Ook de halve finale van het EK 1988 bracht mooie herinneringen terug.


Maar gisteravond ging het fout.
Ik had me voorgenomen niet meer naar DWDD, Jinek en OP1 te kijken.
Echter, voor Jeroen en Fidan wilde ik een uitzondering maken.

Had ik dat maar niet gedaan.
Osterhaus zat er weer en die gooide een paar liter olie op het vuur. Hij kreeg Jeroen Pauw daarin mee.

Inmiddels is het Kabinet/RIVM vs Osterhaus.

De toon van solidariteit en eensgezindheid kon ik niet meer waarnemen.
Dat verontrust(e) me.

De onrust die daarmee gezaaid wordt slaat onherroepelijk over op de bevolking en bij die gedachten kreeg ik het letterlijk benauwd.
Toen daar een zeurderige pijn op de borst bij kwam greep ik toch naar een pilletje en kroop huilend mijn bed in.

Dus vandaag ben ik uitgeput.

Het uur wandelen met Jacky lijkt een marathon.
Een vrouw die haar aandoenlijk vindt wil Jacky aaien. Ik trek aan de riem en vraag haar dat vooral niet te doen. Ze zit gezellig schouder aan schouder in de zon met haar vriendin.

Ik zucht wanhopig.

Een opvallend en positief feit: er zijn vandaag minder ambulances voorbij gekomen.

>>>Telefoon.
De lachende snoet van Mop verschijnt.
Met zijn liefste peuterstem zegt hij "dag oma."
Ik breek.
Normaal is hij mijn lichtpuntje. Nu doven mijn tranen dat licht.
In het Engels zeg ik tegen zoonlief dat ik een slechte dag heb.
Mijn flinke man neemt het van mij over.
Mop heeft niks gemerkt.<<<

Ik MOET afleiding zoeken.

Vriendin D. brengt puzzels.
Ze begrijpt me.


Mijn andere vriendin gaat de naaimachine tevoorschijn halen.
Ik ook.
Handpoppen voor Mop ga ik maken.
Ik bestel materiaal. 

Handpoppen en puzzels: betere hoofdbrekens kan ik mij niet bedenken.
****

Geen opmerkingen: