17 maart, 2020

Ik zwaai naar mensen die ik nog nooit gezien heb.



Slappe benen, droge keel, afgeknepen adem en moe.
Corona?
Mijn temp: 37℃

Het zijn de herkenbare hypochondrische symptomen.
Liever een pufje homeopatische Rescue dan een tabletje diazepam. Het is worstelen voor iemand die zich alles aantrekt.

Ik ga pas om 2.30 uur naar bed om maar niet wakker te liggen. Maar dan om 5.30 hoor ik de krant op de mat vallen.

Iedere dag een stukkie schrijven vind ik fijn.
Mijn trouwe lezers misschien niet - maar die begroet ik dan graag wanneer deze pandemie tot staan is gebracht.

Zoonlief belt en laat Mop mijn gedachten afleiden.
Mijn kleinzoon loopt met een swiffer door de kamer.
Later komen er filmpjes binnen.
Zijn vader zit aan tafel met hem te puzzelen. De leergierige peuter vindt het heerlijk om met letters en kleuren te spelen.
Ik kijk trots naar de filmpjes.


 Dit riviercruiseschip vaart zo te zien zonder passagiers. Er is ook niks te doen - Keukenhof dicht, Rijksmuseum dicht, .....

De Maasboulevard is de Maasboulevard niet.
Bovenste foto: spitsuur.
Zo stil.
Voordeel is dat de ambulances in één spurt bij het Erasmus MC komen. Telkens wanneer ik een sirene hoor ik denk daar gaat er weer een.

Ik tel de incubatiedagen. 
Was ik nou donderdag of vrijdag met mijn handschoenen en mondkapje voor het laatst in een winkel?
Die vrouw uit Tilburg in mijn Appie zal ik nooit vergeten.

Onze huismeester probeert iedere handafdruk weg te poetsen. Ze heeft alle folders en stadskrantjes weggehaald. Jacky mag niet meer met haar knuffelen.

Ik zwaai tijdens de wandeling naar mensen die op hun balkon zitten. Doe ik normaal nooit.

Een e-mail van KPN: als troost trakteert de provider haar klanten op Film1 en wat kinderzenders.


Ikea brengt de vlonders voor het balkon.

We staan beneden op grote afstand van de koerier. Ik heb mijn pen meegenomen, maar ik moet mijn handtekening op zijn iPhone zetten.
In andere landen is Ikea gesloten. Wij hebben dus geluk.


Manlief gaat aan de slag.
"Rustig an," zeg ik. "We zitten hier nog weken vast."


Online boodschappen bestellen blijkt onbegonnen werk.
Vannacht ben ik er een uur mee bezig geweest.

Gall&Gall is geen probleem.
AH (de enige beursstijger met KPN) zit de hele week vol.
Zo ook Plus. 
En Jumbo? Hetzelfde liedje.

Maar ik zoek verder naar een kleine middenstander - en zowaar vind ik een Spar (gerund door een echtpaar) die wel bezorgt. Morgen al.
De prijs valt me mee. Vanaf €50,- bezorgen ze gratis.

De vakantie met de caravan in mei heb ik geannuleerd.

Voor Jacky heb ik, uit voorzorg, opvang geregeld. Dat geeft me rust.

En zo gaan we allemaal op onze eigen wijze met deze alarmtoestand om.

Applaus voor uw geduld.
Take care!!
****

Geen opmerkingen: