02 maart, 2020

Houd je mond Ellen, is ook veel veiliger



>>>Eerst even over Buitenhof
Emeritus- hoogleraar Roel Coutinho liet zijn licht schijnen over (de gevolgen van) COVID-19
Zeer helder en duidelijk. Bij deze de link.<<<

Maandag is aanbiedingendag.
Ik vlieg met mijn grote boodschappentassen (gebruik geen karretje of mandje meer) door Dirk, Aldi, Hema en Appie.

We kunnen minimaal een week vooruit.

Thuis was ik mijn handen, berg de boodschappen op en was mijn handen weer.

Dan pak ik Dettol doekjes en veeg muis en toetsenbord van mijn laptop schoon. Nu ik toch bezig ben neem ik mijn iPad, phone, portemonnaie en pinpas ook mee.
Mijn handen voelen inmiddels als schuurpapier aan.

Een half uur eerder, bij de kassa van Appie:

Ik sta op gepaste afstand achter een man, aan wiens gezicht ik al kan zien dat hij alleen van zichzelf houdt.
Hij haalt hoorbaar zijn neus op, maar moet toch niezen. Er volgt een kuch, die hij losjes in zijn hand opvangt.

Niemand schijnt er zich aan te storen.
Niemand, behalve........

Ja - ik.
Ik kan het niet laten.

Echt, op mijn allervriendelijkst adviseer ik hem in zijn elleboog te hoesten en te niezen.

 "Hysterica," krijg ik naar mijn hoofd.
"Ik hoest waar en hoe ik wil. Al die onzin!"

Dan zwijg ik verder. Ik wil weg uit de supermarkt.

Om mij te pesten hoest hij nogmaals, nu zonder enige bescherming.

De man achter mij zegt zachtjes:
"Tegen dit soort mensen heeft het geen zin zoiets te zeggen. Ze negeren en ontkennen alles."

Ik weet niet wat erger is:
(Te) veel opletten of volkomen lak hebben aan zoiets als een protocol (lees advies van WHO, RIVM, GGD.....)
******

Geen opmerkingen: