20 maart, 2020

Surrealistische werkelijkheid



Dat de laatste maatregelen voor het grootste deel van de bevolking als verrassing komt begrijp ik werkelijk niet.
Maar dit terzijde.

Vorige week was ik bij mijn huisarts vanwege te hoge bloeddruk en hoofdpijn.
Spanning!!
Een constatering die ik in januari al had gemaakt.

Hij paste de bloeddruk medicatie aan en gaf diazepam om de kalmte in mijn hoofd te bewaren.

Met de zich van minuut tot minuut veranderende omstandigheden, die alleen maar slechter worden, vermindert die spanning niet.
Ik mag tot twee pilletjes per dag innemen.
Sinds vorige week donderdag heb ik er nog maar twee geslikt.

Mijn problemen vallen in het niets bij wat de getroffenen moeten doorstaan.
Maar inmiddels mag ook ik aansluiten bij risicogroep.

Ahh, daar is Mop weer.
Het lichtpuntje van de dag.
Hij loopt nu zelf naar het potje en waarschuwt wanneer hij klaar is.
Als bewijs stuurt zoonlief een filmpje.

Het zicht op de rivier geeft me rust.
Alles vaart nog.

En dan weer een ambulance die gillend naar het Erasmus MC scheurt.

Wat onwerkelijk allemaal. 


Iedere morgen lees ik het dagboek van Ilja Pfeijffer op Facebook. 
Geen opwekkend, maar een realistisch persoonlijk relaas. 

Mijn allerliefste, historische Bergamo, waar ik voor het eerst in 1965 kwam toen we met de familie kampeerden aan Lago d'Iseo.
Het bleef altijd een favoriet uitstapje (foto's).


Nu is het leger ingeschakeld om de honderden doden af te voeren.
Bergamo is momenteel een spookstad.

Maar Nederland richt zich op de toespraak van de koning.
Reken niet op mij. 

Ik wil alleen maar persconferenties en mededelingen van ministers, RIVM en al die mensen die dag -en nacht op welke manier dan ook betrokken zijn met deze ongekende ramp.

De koning van Buren e.o vloog na een skivakantie in het besmette Lech door naar Indonesië waar een mislukt staatsbezoek werd afgelegd.
Maxima's haute couture moest nog enig cachet aan het geheel geven, maar voor de rest was het deceptie inclusief dodelijk ongeluk en zieke ministers.

Het is een opgelegde toespraak ook nog. 
"Waar is de koning??," riep het volk.

Zijn collega's in andere landen lieten zich deze week al horen.
Willem van Buren e.o sjokt er achteraan.

In een van zijn laatste kersttoespraken zei hij dat we onze iPone moesten opruimen.
Vanavond raadt hij waarschijnlijk aan die weer tevoorschijn te halen.

Ik raad Mop aan om lekker op de bank naar Sesamstraat te gaan kijken en zijn ouders naar de kleine televisie te verwijzen.

Ahh, weer een filmpje.
(Feyenoord Kameraadje) Mop is met zijn (Ajax-fan) vader aan het voetballen in de gang op de loper van zijn overgrootouders.

Een vrolijk filmpje.
Hartverwarmend.
Oma blij. Opa blij.

Tot.................

"Mop, zeg eens Ajax."

'Huh?'

"Zeg eens Ajax."

'Ajax.'

Tijd voor diazepam.
*****

Geen opmerkingen: