26 april, 2020

De verkeerde kant op




Mijn doel was de Begraafplaats Oud Kralingen.
Manlief keek bedenkelijk toen ik mijn plan voorlegde, maar hij zei (verstandige man) niets.

Ik perste de gekneusde blauwe rechtervoet in mijn schoen. Dat deed pijn, maar toen ik eenmaal de pas erin had voelde ik niets meer.


Goed, Rotterdammers die de volgende foto's zien zullen uitroepen "Hee El, waar gaat je nou naartoe meit."

Ja, dat vroeg ik mijzelf dus ook was toen ik Crooswijk binnenliep.
Ik zat dus helemaal fout.

Dom??
Ja, dom - maar ik wist dus echt niet dat ik precies de andere kant op moest.

Ik ben namelijk nooit op Begraafplaats Oud Kralingen geweest, terwijl daar wel veel bekenden liggen.

Maakt niet uit, dit was ook weer een interessante route.

Klaar voor?
Daar gaan we.


↑Oostzeedijk
↓Oudedijk

 
 

↕Jericholaan. 

 

Ik loop  Kralingen-West in.


↑Libanon Lyceum Geschiedenis
↓Ramlehweg - bouw van 1940.

 
 
 
 
 

↕Kralingse Plaslaan, waar de Corona-regels met voeten (ook letterlijk) werden getreden.😠


↕Snel linksaf, weg van de drukte. Nou ja, het fietspad daargelaten.😠


↓Ooit van de Boerschaplaan gehoord?

 

↕Maar dan de Sophiakade. Dit stuk ziet er erg leuk uit.
Mooie bouw ook.



↕ Vlietlaan.


 ↕Frits Ruyslaan. Rechts de woonblokken die na het bombardement werden gebouw.
Links van ver daarna. Jammer.



In mijn jeugd deden wij vaak boodschappen in deze buurt.
Papa kocht op zaterdag altijd bloemen voor mama bij een mannetje op de Goudserijweg.

 
 
 

↑Dat vreselijke Oostelijk Zwembad. Iedere vrijdagmiddag te voet van de Rozenburglaan naar de Gerdesiaweg, ook in de winter. Ik liep dan met bevroren haren, die naar chloor roken, naar huis.
Kokhalzend zwemmen, dat is mijn herinnering.

↓Oostzeedijk

Geen opmerkingen: