19 april, 2020

Rustdag, maar niet op straat



"Ga je nog wandelen?"

Er klinkt een waarschuwing in die vraag. Manlief komt binnen met Jacky.

'Ik moet de was nog ophangen en J. komt zo langs om boeken voor jou te brengen.'

"Nou, het is razend druk op straat."

Een zonnige zondag drijft mensen naar buiten.
De RIVM-cijfers dalen, dus .........

Zoonlief brengt gezellige dingen, waaronder een Cobra-achtige tekening van Mop. De foto van ons glunderende kleinkind krijgt een plekje naast opa's bed.

Mijn hart loopt over wanneer ik mijn zoon zie.

"Mag ik met je meerijden en dat je me er ergens uitzet, dan loop ik toch een stukje."

Ik ga schuin achter hem zitten en wijs hem de weg.

"Hier woont J en daar woont K en daar is de winkel waar je opa......"

Hij zal waarschijnlijk blij zijn dat ik maar een klein stukje meerij.

We zwaaien elkaar gedag.
Ik loop zo snel mogelijk terug naar huis, weg van de drukte.


De bloemen van Naturals lachen me tegemoet.
Ik geniet daar nu zoveel meer van.

Vandaag kan ik nog aanpassingen doen in mijn Plus-bestelling voor dinsdag.

Ik word er eigenlijk een beetje moe van, dat gezoek naar bezorgdata.
Spar gun ik het het meest, maar het nadeel is dat ik die bestelling niet kan bewerken. Er volgen dan  e-mails met aanpassingen waar die mensen ook niet op zitten te wachten.

Het aanbod is beperkt en de groenten zijn slecht.
De laatste keer was ik teleurgesteld. De verse producten zoals vleeswaren moesten meteen opgegeten worden vanwege de houdbaarheidsdatum.
Tien sinaasappels voor €3,29 waarvan er twee rot waren....
Kiwi's liggen nu al vijf dagen en zijn nog keihard. De Galia meloen heeft geen smaak.

Voor de grootste sortering en meeste aanbiedingen moet ik toch bij Albert Heijn zijn, maar het lukt niet om een bezorgdatum te krijgen.
Ze hebben de data teruggebracht tot twee dagen: dus op zondag staan maandag en dinsdag VOL en verder gaan ze niet.

Toevallig! Ik zie de optie: een persoonlijk bezorgmoment.
Voor €12,- per maand wordt, op een door mij gekozen dag/moment, mijn bestelling gebracht.
Die is te wijzigen tot 24 uur voor aflevering.
Ik moet wel voor minimaal €50,- boodschappen doen.
Maar nu heb ik in ieder geval zekerheid.


Geen opmerkingen: