24 april, 2020

Gunfactor


Nee, ik zal niet zielig doen. De hele wereld zit opgesloten, ik weet het.
Maar zoals u ziet was de reis al wel helemaal uitgestippeld.
We zouden via de westkust van Italië afzakken naar Rome en vervolgens de Amalfikust.
Over twee weken zouden we vertrekken.
Corona gunt ons geen vakantie(s) dit jaar.
Misschien nog een camping een Nederland?? Met onze luxe sleurhut zijn we tenslotte self-supporting.  

Even over Mop die zich graag laat fotograferen en met wie ik vaak facetime.
De keuteltjes in de wc komen steeds frequenter door.
Tutti is bijna zindelijk.
Dan is Corona toch ergens goed voor geweest.

Gunfactor papa en mama.

Facetime:
Mop staat op een verhoging zodat hij betrokken is bij zijn favoriete bezigheid: koken.
Zijn sprankelende glimlach is hartverwarmend. Hij weet "dag oma, dag opa" in een verliefde toonsoort te zetten.

Met "nou, hij is anders echt niet altijd zo makkelijk en lief," probeert zoonlief mij van het tegendeel te overtuigen.

Hij lijkt gelijk te krijgen. Mop gooit wild een bakje gesneden paprika van het aanrecht.
Zijn vader zegt dat hij het moet oprapen maar Mop protesteert met een krijsend NEEN.

Wanneer ik zijn aandacht terug heb vraag ik hem, met opa over mijn schouder meekijkend, of hij even kan laten zien hoe goed hij op kan ruimen.
Hij daalt af en doet de paprikastukjes, onder mijn aanmoediging, keurig terug in het bakje.
Ik wil hem opvreten.💓

Als hij weer op dezelfde hoogte van zijn vader staat is het alsof er niks is gebeurd en kletsen we gezellig verder.

Gunfactor oma. 

Ik draai het beeld om en vertel over Jacky die stout is omdat ze aan haar mand knaagt. 
Tutti ziet Jacky op het balkon met uitzicht op de Maas en roept "boot, Jacky boot."

Hij luistert aandachtig wanneer ik vertel wat we doen en wat we gaan eten.
Eten is heel belangrijk voor deze peuter.

Dat slaat ineens het verlangen hem in mijn armen te nemen toe.
Ik wil ze alledrie tegen me aan voelen.

"Ik hou van jou Tutti. Oma houdt heel erg veel van jou. En van mama en papa."

Ik weet niet of hij het begrijpt, maar er valt een stilte en hij kijkt me heel serieus aan.


Er staan honderd tulpen in de kamer.
In plaats van het wekelijks boeket zijn er op mijn verzoek tulpen gebracht.
Het is een actie van Naturals, mijn bloemist, om de tulpenkwekers te ondersteunen.

Gunfactor tulpenkwekers.

Het zijn er eigenlijk 150 (kijk maar goed)


De Kralingse visboer kwam Schotse zalmfilet en slibtongetjes brengen.
In het kader van "steun uw lokale ondernemer."

Gunfactor lokale middenstand. 


Buiten de deur eten hebben we sinds november niet meer gedaan. 
Echt missen doe ik het niet, maar ook ik wil de horeca een steuntje in de rug geven.

Restaurant Mangiare bezorgt zondagavond een variëteit aan hapjes.
Ben benieuwd.

Gunfactor Rotterdamse horeca.


Maar daar hoort wel een lekkere Italiaans wijntje bij.

Gunfactor Italiaanse wijnboeren.

En dus bestelde ik een paar flessen bij Drankenhandel Admirliteit, die ook gratis thuisbezorgt.

Gunfactor lokale middenstand.


Cheers!

Gunfactor lezers.
******

Geen opmerkingen: