09 april, 2020

Hé, daar loopt de burgemeester.



We komen elkaar voor DE Bank tegen.
Burgemeester Aboutaleb doet zijn inspectieronde door Kralingen. Hij komt vanuit het meer allochtone westen en loopt via de drukke Lusthofstraat terug naar zijn huis.
We begroeten elkaar even en ik maak een complimentje. Hij bedankt me.

Het is ruim boven de 20’ maar de burgemeester draagt een gewatteerde jas over een lichte zomerbroek.
Zit daar een kogelvrij vest onder?
Op anderhalve meter wordt hij vergezeld door een beveiliger.


In het parkje is het, op het bezitterige gekwetter van mannetjes eenden na, een weldaad van rust.
Nu er zo gebroed wordt blijft Jacky aan de lijn.
Ze toont trouwens toch weinig interesse, maar is meer bezig met "hoe overleef ik deze wandeling"





Bij de apotheek wachten drie mensen. De vierde is net weggelopen.
Er is verwarring. De kleine apotheek laat één persoon per keer binnen, maar het ziet ernaar uit dat hij dicht is.
Daarom bestel ik online en laat het bezorgen.


Ik heb de tel niet bijgehouden, maar volgens mij zijn we nu een maand in quarantaine.
Het einde is volgens mij nog lang niet in zicht.

En dat lijkt Jacky ook te denken.
*****

Geen opmerkingen: