20 april, 2020

Liskwartier (Noord)


Reken voor mij maar 8 kilometer.
12.45 uur vertrokken en om 14.45 weer thuis.

Ik moet nog steeds wennen aan die rijen wachtenden bij winkels. Dat weerhoud mij er nog steeds van boodschappen te doen.

De mondkapjes discussie is losgebarsten en vandaag zag ik het gevolg daarvan op straat.


De wandeling vandaag voerde naar het noorden van Rotterdam.


Noordsingel met het uit 1899 daterende gerechtsgebouw.


Ik steek de Bergweg over.
Daar op de hoek zat Café du Nord, wat al bestond in de jeugdjaren van mijn moeder.


Ons eerste liefdesnestje (bovenste verdieping).


Bergsingel. 
Voormalige HBS.


Voorburgstraat.
Hier zat ik op kamers, alvorens naar de Bergsingel te verhuizen. 


Volgens mijn oom, Cor van Rijn, zou het gezin van mijn grootouders hier gewoond hebben.
Mijn moeder is hier opgegroeid.
Ik wil dat toch eens uitzoeken bij de gemeente. 


Ik heb nooit geweten dat er een hotel op de Noordsingel staat. De gasten wachten buiten, keurig op anderhalve meter. Ziet er prima uit.


Verrassend leuke geveltjes. De fundamenten lijken mij niet zo sterk meer.  


Ongekend, dit straatbeeld. 


Morgen is onze premier weer aan bod.
Het volk begint te morren.
De Corona-cijfers dalen significant. Mensen willen een beloning voor hun goede gedrag.

Ik ben benieuwd.
******

Geen opmerkingen: