16 april, 2020

Rondje "op stand"


De zes kilometer van gisteren zat nog in de benen.
Ze voelden als prut.
Dus besloot ik een korter ommetje te maken, een rondje met herinneringen.


Ik liep langs de kapper van manlief en verderop langs mijn salon.
De noodkreet op facebook en aan het raam spreekt voor zich.
Ik heb begin mei een afspraak bij Els en hoop er dan terecht te kunnen.


Mijn bloemenwinkel Naturals kan de drukte nauwelijks aan.
Morgen komt mijn wekelijkse boeket, maar vandaag nam ik vast tulpen mee om de sector te steunen.


Terug naar de jaren '60.
Papa was voorzitter van de OVRO (Oranjevereniging Rotterdam Oost)
Op 4 mei legde hij in die functie een krans neer. 
Wij waren er soms bij - mijn moeder alleen wanneer ze sterk was.


Ik heb dit altijd een lelijke kerk gevonden: St. Lambertus.


Het voormalige politiebureau (1897) in de Hoflaan.


Kralings Volkshuis, waar ik balletles kreeg van tante Tilly ter Linden.
Ik ruik nog haar zeep.
Mijn ouders vierden er hun zilveren bruiloft.


Park Rozenburgschool: niet mijn school, maar wel van veel vriendinnetjes.


Een vriendinnetje van het Rotterdamsch Lyceum woonde hier (kort). 
Indrukwekkend, maar een donker huis waar je elkaar in kwijt raakt.
Landelijk bekend van de bekende tv-serie Oppassen.


Dit witte beeld kon ik mij eigenlijk helemaal niet herinneren, dus zal het weinig indruk hebben gemaakt.
Het staat er ter ere van de geboorte van prinses Juliana (1909).

In het meest linker huis woonde mijn klasgenootje (met lange vlechten) Gerdientje.
Een prachtig huis.
Ik herinner mij haar lieve moeder, met grijs opgestoken haar.


Ik weet niet meer in welk huis onze huisarts dr. Van der Leeuw woonde. Waarschijnlijk weggedrongen omdat ik een beetje bang voor hem was.


Jammer dat het plastic bakken zijn, maar ook begrijpelijk.
In deze dure, weelderige buurt wordt nogal gejat.


En ook op stand kijken de beren naar buiten.


Geen opmerkingen: