13 april, 2020

Noordereiland viel in het water.


Dat het koud zou worden was voorspeld.
In huis hing de verneukeratieve warmte nog, 

Dat mijn windbreker die verradelijke noordooster niet kon tegenhouden had ik niet verwacht.

Een rondje Noordereinland was mijn plan. 
Echter, ik had op de Willemsbrug verstandig moeten zijn en huiswaarts moeten keren. 
De wind sneed  dwars door een hemd, sweatshirt en windbreaker heen.  

"Als Covid-19 mij niet te pakken krijgt, dan is heb ik nu kou gevat," zei ik tegen manlief.

"Waar ben je?"

"Bij onze Spar, eerste straat rechts na de brug."

Hij kwam me halen.
Mocht ik morgen niet in bed liggen te snotteren, dan komt er een herkansing......in een winterjas.


Dan maar een Netfix-tip.


Unorthodox.
Unorthodox is a German-American drama web television miniseries that debuted on Netflix on March 26, 2020. The series is loosely based on Deborah Feldman's 2012 autobiography Unorthodox: The Scandalous Rejection of My Hasidic Roots. It is the first Netflix series to be primarily in Yiddish.
A 19-year-old Jewish woman named Esty runs away from her arranged marriage and Ultra-Orthodox community in Williamsburg, BrooklynNew York City.
She moves to Berlin, where her estranged mother lives, and tries to navigate a secular life and take classes at a music conservatory. Her husband, who finds out she is pregnant, travels to Berlin with his cousin, by order of their Rabbi, to try to find her.
******

Geen opmerkingen: