30 april, 2020

We breken uit


O wat is het heerlijk om een stukje te rijden.....naar de caravan.
Wij mogen -en kunnen weg in eigen land omdat we helemaal self supporting zijn, tenminste - als de douche het doet.

Campings houden toiletblokken nog gesloten.
Vakantieparken gaan voorzichtig van het slot. Iedere provincie heeft zijn eigen beleid daarin.

Ik vind een mooi klein plekje in Friesland. De eigenaar vertelt dat (mocht alles losgelaten worden) hij geen idee heeft hoe hij de anderhalve meter regel in het sanitaire deel moet handhaven en controleren. 
"Hoe kan ik nagaan of iedereen goed schoonmaakt na wc-bezoek en douchen?"

Maar wij breken eruit, na acht weken opgesloten te zitten op 65m².
En mijn wandelingen in Rotterdam zitten erop. Ik wil weidsheid zien.


Onze caravan staat prachtig in zijn eigen box.
Ik maak foto's van wat er in de kastjes zit en verheug me op de hectiek die nu gaat volgen.
Heerlijk om weer iets kunnen voorbereiden.


Niet iedere kampeerder heeft een chemische wc. Daar schijnt nu een enorme run op te zijn.
Iedereen wil er, begrijpelijk, op uit.

Eenmaal terug in de flat gaan er weer vier verschillende bestellingen uit, allemaal voor de caravan.
Ik ben snel met het bestellen van benodigheden voor de badkamer. 


Er ligt een grote envelop op de deurmat.
Mop heeft zijn artistieke kwaliteiten aan het papier toevertrouwd.


Ik voel me (op anderhalve meter) bevrijd.
*****

Geen opmerkingen: