01 april, 2020

Bezorging


Het is zó triest.

Daarentegen hebben de bezorgers het nog nooit zo druk gehad.
Mensen bestellen en masse online en daar doe ik ook aan mee.

Gisteren Bol.com, die de boeken keurig voor de deur zette.
We communiceerden door de deur heen.

Gall&Gall redde het vanwege de drukte niet en hoopt vandaag te komen. 
Heel handig trouwens: je krijgt een ontvangstcode die je aan de bezorger moet geven - dus geen handtekening of wat voor aanraking dan ook.
Ik stel me zo voor dat hij het voor de deur zet en ik door de brievenbus de code zeg. 

Vandaag kwam mijn trouwe Sparretje weer exact om 12 uur afleveren. 
Ook de slager was er op het afegesproken tijdstip. Hij zette het op de deurmat.
DHL kwam ik toevallig beneden weer. Hij zette het pak op veilige afstand op de grond.

Maar toen.....
Er moesten vijf pakketjes afgeleverd worden.
Hij belde keurig aan en vroeg de mensen beneden hun pakket op te halen.

ik hoorde protesten door de speaker.
"U kunt toch naar boven komen?"

"Neen mevrouw, dat mogen wij niet meer."
Nou weet ik eerlijk gezegd niet of besmetting wel de echte reden is want voor een gesloten deur neerzetten lijkt me niet riskant. En bij gewone woonhuizen levert hij wel aan de voordeur af.
Maar het scheelt zeker in tijd. Ik heb daar alle begrip voor.

"Dan ga ik een klacht bij DHL indienen."

"Mevrouw, wilt u dat ik het pakketje hier in de hal neerzet, of moet ik het weer meenemen."

Petje af. Hij bleef rustig.

Ik schaamde voor mijn medebewoners.
Van de vijf bezorgingen zag ik twee bewoners spontaan naar beneden komen.

Morgen verwachten we nog iets van Amazon en mijn quarantaine-boeket.

Vrijdag komen Plus en de scharrelslager.

Keep the economy running!


Vanmorgen, toen ik de Spar-boodschappen beneden ging halen zag ik een bewoner een gast begroeten met een hand. Ze gingen samen de lift in.
Mijn mond viel open.

Daarna kwamen er nog eens twee heren binnen, fijn keuvelend en geen acht op mij noch de anderhalve meter slaand.

En toen ik de flat uitliep haalde een mijnheer mij in zonder ook maar enige afstand te bewaren.

"Wilt u alstublieft de anderhalve meter in acht nemen!!!!"

Hij schrok wel even, dus ik dacht even dat het onbewust was gegaan.

Maar hij bedacht zich blijkbaar en zei: "uw hond blokkeert de stoep."

"Pardon??!! Er is ruimte genoeg. Ziet u iemand op straat??"
Ik was razend.

Manlief sprak op afstand een man die op een bankje naar de bootjes in het Boerengat zat te kijken.
Hij vertelde dat hij niet meer naar het Kralingse bos durfde.

"Het is daar zó vreselijk druk."


Aan het verzoek van het bestuur geef ik graag gevolg.


Het eerste kwartaal zit erop.
De narcissen van 2020 zijn uitgebloeid. 


Tja, ook vogels hebben schijt aan afstand houden.
******

Geen opmerkingen: