11 juni, 2023

Een pechdag


De foto’s verraden het al.

Gisteren werd een afmattende dag. We wilden nog wat zien van de omgeving, maar er moesten ook voorbereidingen voor de terugreis getroffen worden. Ik wil niet met koffers vol vuile was naar huis, temeer er veel in de caravan blijft.

Om twaalf uur stapten we in de auto. Die was niet aan de praat te krijgen: dood.

We hadden ’s avonds met vrienden afgesproken die in Worcestershire wonen. K. is een vriend uit de tijd dat wij jaarlijks The Open bezochten.

Maar we moesten ook verder met de caravan. Camping, hotels en Eurotunnel waren besproken.

Dus belde ik de Hyundai hulplijn. 

Vreemd, dat onze naam niet gekoppeld staat aan het kenteken. Er werd mij het hemd van het lijf gevraagd wat bij manlief tot ergernis leidde – maar de jongeman deed precies wat in de spelregels stond. 

Vooral het aantal beurten en de exacte data daarvan waren belangrijk i.v.m de dekking. Na een uur met hem gesproken te hebben schakelde hij de ANWB in, die op haar beurt de AA verwittigde.

Het wachten was slopend. Bloedheet - geen schaduw.

We hadden geen idee hoelang het kon duren en manlief kwam met doemsacenario's als: "we krijgen een vervangende auto waar alle bagage niet in kan en dan gaan ze de caravan wegslepen."

Ik vroeg mij alleen maar af waarom er niemand op de camping ons te hulp schoot, of in ieder geval even iets aardigs kwam zeggen.

Wat startkabels op de accu te zetten leek mij een kleine moeite, maar ik durfde het aan niemand te vragen. Of toch wel: ik legde het aan de warden voor, maar die ging er niet op in.

Het mocht toch niet van manlief die bang was dat de boel dan helemaal in de soep zou lopen.

Deze camping stond vol egocentristen. Het was ons vanaf de eerste dag al opgevallen: niemand zei elkaar goedendag.

Na tweeënhalf uur reed het gele busje de camping op.

Long story short: de kleine accu was leeg en had de grote accu leeggezogen.


Hij wees ons op een knopje links van het stuur. Als we daarop hadden gedrukt - een soort booster - dan was de motor weer gaan draaien.

Toen hij dat zei schoot het mij te binnen dat dit ons ook was uitgelegd toen wij de auto kochten. Maar dan word je overladen met informnatie, dussss....


Om zes uur werden we door onze vrienden in hun 15 jaar oude Mercedes opgehaald.
K. zei dat de weg was afgesloten en hij dwars door het boerenland moest rijden. Ik zat achterin met klotsende oksels.

We raakten we weg kwijt en K. wist absoluut niet waar hij was.
Mijn google map bood uitkomst.

Toen we bij het restaurant aankwamen was het er erg stil. Een leeg parkeerterrein en een gesloten deur.
K. had de dag ervoor besproken.
In de keuken stonden stapels vuile vaat. Heel bizar.

K. belde en kreeg blijkbaar de eigenaar aan de telefoon die beweerde dat de kok ineens ziek was geworden.
Waarom bel je je gasten dan niet af, vroeg ik me af.

Nou ja, daar stonden we in the middle of nowhere.
Toen ben ik nota bene pubs en restaurants gaan bellen in de omgeving. Maar vanwege de tropiche regenbuien zat alles vol.

Uiteindelijk hebben we er toch een gevonden, waar onze Jacky door twee beagles werd aangevallen.
Het eten was slecht, het bier en het gezelschap waren perfect.


En nu staan we in Clent Hills (vlak onder Birmingham) - een kleinere camping in een prachtig natuurgebied.
Eindelijk geen Caravanclub site. Ik ben ze zo zat!!!

We staan bij de concurrent, waar mensen elkaar wel groeten en de plaatsen een normale grootte hebben. 


↑En gratis wifi!!
Ik ben zes uur non-stop aan het werk geweest.
↓De caravan blijft namelijk hier staan. 


Wij gaan een maand terug naar Nederland, maar vervolgen de Britse avonturen vanaf half juli.
******

 

Geen opmerkingen: