19 maart, 2015

Achterdocht

 
We zijn nog steeds in de VS.
Hier vertrouwen de mensen elkaar niet. De achterdocht regeert.
Wij hebben daar direct mee te maken. Het is niet prettig.
 
Op internet kun je alles over elkaar te weten komen.
Zo wilde een vriendin achterhalen of haar ex-schoondochter nog schulden had. En ja hoor, met een paar klikken had ze het gevonden. Schoondochter had achterstallige betalingen.
 
Wij zaniken in Nederland over de aantasting van onze privacy.
Moet je hier komen.
 
Handyman (spraakwaterval) van ons hotel wil voor zichzelf beginnen.
Hij heeft het altijd over drank. "I don't touch that stuff. Only in the weekend a couple of beers."
 
Opvallend: hij begint er altijd zelf over.
Manlief denkt dus (en ik eigenlijk ook) dat hij een drankprobleem heeft (gehad).
 
Nu wil hij voor zichzelf beginnen als "homewatcher."
Ik denk dat hij dat heel goed zou kunnen want de man heeft gouden handen.
Maar hij aarzelt. Vanwege de screening.
"They dig up everything."
 
Nu lees ik, met plaatsvervangende schaamte, over de verwikkelingen binnen de VVD (eens mijn partij).
Hoe is het in godsnaam mogelijk vraag ik mij als kiezer en belastingbetaler af.
 
Wordt een aspirant-volksvertegenwoordiger niet gescreend voordat hij/zij op de lijst komt??
 
Achterdocht in de Amerikaanse hoedanigheid is bespottelijk.
Nalatigheid in de Verheijen/Houwers hoedanigheid is iets om de spot mee te drijven. De coalitie mist nu één kostbare zetel.
 
Ik kan alleen maar zeggen: boontje komt om zijn loontje. 
*********

Geen opmerkingen: