25 maart, 2017

Kokker-ellen (52) Kalfssucade


Kalfsvlees, ik koop het bijna nooit.
Maar bij Hanos/ISPC was kalfssukade in de aanbieding.

Volgens mij heb ik dat alleen in restaurants gegeten.

Nu mocht ik het zelf klaarmaken.
Mijn angst dat ik het zou verknallen bleek ongegrond.

Het vlees liet zich zo makkelijk garen.
Bij deze de manier waarop.

Ik gebruikte mijn Staub pan die ook in de oven kan, maar je kunt het vlees na aanbraden ook overhevelen in ovenvaste schaal.

1 kilo kalfssukade insmeren met mosterd.
zout en peper.
Vervolgens snel door de bloem halen.

Bakken in becel, boter of olie.

Vlees uit de pan.
1 winterwortel in stukje
1 ui gevierendeeld
4 tenen knoflook
rozemarijn en tijm
4 dl. runderbouillon
2 dl. rode wijn
toevoegen

Aanbaksel losroeren.

Vlees toevoegen.

Drie uurtjes in de oven.

Geen opmerkingen: