30 maart, 2017

Macht der gewoonte?


Jacky ligt te genieten van -en in de zon.
We hebben net een grote wandeling gemaakt. Daarna krijgt ze altijd een snoepje, maar P. waarschuwt dat die bijna op zijn.

Dat soort dingen moet deze 62-jarige dame opschrijven.

En wat schrijf ik op?


Ik schrik van mijzelf.
Scooby is in 2009 overleden.
Dus kun je dit nog macht der gewoonte noemen?

Het is niet een eenmalige vergissing hoor.
Ik betrap mijzelf erop dat ik Jacky vaker aanspreek met Scoob.

Dan ook meteen maar een eerbetoon aan die lieve, prachtige, eigenzinnige labrador:
Scooby (16 april 1994 - 13 mei 2009)

>>>Ze was een "beweeglijke" pup, to say the least.
Een vernieler.

Tot drie keer toe wist ze mijn portemonnee van het gangtafeltje te pakken en daar mijn bankpasjes uit te halen.

"Je gaat zelf maar naar de bank," zei mijn man de directeur na de tweede keer. 

'Ze geloven het vast niet?'
Maar dat deden ze gelukkig wel.<<<

Haar foto's opzoeken (blogjes over Scooby) roept emoties en tranen op, die meteen weg worden gelikt door Jacky.

 

Geen opmerkingen: