22 april, 2017

Verbazing


Zo kom je nog eens wat tegen op weg naar de markt.

Ik was bijna op de Blaak toen ik werd overvallen door een ijzig regenbuitje.
Mijn hand greep naar mijn schouders. Ik greep mis.
Waar was mijn wollen stola?

Ik wist zeker dat ik die had omgedaan, maar ik begreep ook dat hij van het gladde jack gegleden kon zijn zonder dat ik er erg in had.

Wat te doen?
Eerst markt, of toch maar teruglopen en hopen dat ik mijn Schotse dekentje terug zou vinden.

En ja hoor, op de Admiraliteitskade - voor het Mariniersmonument - daar lag mijn sjaal.
Verbazing en blijheid, het geeft een prettig gevoel.


Rotterdam is en blijft een ondernemende stad. 


Op mijn favoriete markt deed ik weer goede zaken.

Zeven bossen tulpen voor €4,-
Een lap stretchkatoen (voor een broek) ad €4,50.

Ik viel deze zaterdag van de ene verbazing in de andere.


Geen opmerkingen: