04 april, 2017

Wanneer ze je boos krijgen, dat zijn de beste....



We waren op Schouwen.
De Peugeot moest voor een nieuw contactje naar de garage.

Ik pakte bij de "groente-mevrouw" het gratis eilandelijk suffertje mee.

"Godsamme, krijg nou wat."

'Wat is?'

"Ze gaan het kengetal veranderen. De KPN heeft er te weinig."

'Hè, lastig. 0111 was juist zo makkelijk.'

"Het wordt nog veel erger. We krijgen het kengetal van Goeree-Overflakkee.
Ik wil helemaal geen kengetal van Goeree. Dit is Zeeland!"

'Ja, belachelijk. Als ze ons nou 0113 of 0118 hadden gegeven.'

"Jezus, wat een gelul is dit. Over twee weken vervalt 0111 al."

'Iedereen moet postpapier, facturen, visitekaartjes en de hele administratie vernieuwen.'

"Zeeuwen plakken overal stickertjes overheen, schat."

P. lacht.

'El, wil jij wel mijn telefoon bijwerken?'

Ik hum.

We zijn bij de garage.

Tot onze eigen schrik belanden we in de auto van het jaar 2017, waar ik helemaal voor gevallen ben.
De Mini begint, net als wij, bejaard te worden. Wij willen meer ruimte en meer comfort.

'Maak maar even een proefrit,' zegt de baas.

Dat laten we ons geen twee keer zeggen.
Even later zitten we in een "zoefmobiel," voorzien van de nieuwste snufjes.


U vindt het misschien raar, maar een navigatiesysteem is voor ons geen (extra) optie.

Wat er wel standaard inzit is een cameraatje die borden met snelheidsbeperking herkent. Vooral voor mij is dat handig.
En wat te denken van een afstandssignaal.

Na die proefrit werd het ineens serieus.

Bij het afscheid vroeg ik aan de baas:
"R. - ben je nu op dat nieuwe idiote kengetal te bereiken?"

Hij begon heel hard te lachen.

'Kijk even naar de datum Ellen.'
*****

Geen opmerkingen: