14 juni, 2017

House of Cards (5)


Ik ben er alweer doorheen en daar baal ik van.
De "House of Cards honger" is nog niet gestild.

Ben je net op dreef, is de serie voorbij.

Ik had moeite de draad op te pakken.

Het wilde maar niet aanslaan. Eerlijk, ik stond zelfs op het punt op te geven of alle voorgaande series opnieuw te bekijken.

De ouderdom krijgt de schuld.
Mijn geheugen laat mij in de steek. Maar het kon me ook niet boeien.

Het zal zo rond aflevering vijf zijn geweest dat ik het weer leuk begon te vinden.


Dat kwam grotendeels door een nieuw personage, genaamd Jane Davis - Deputy Undersecretary of Commerce for International Trade.

Wat een sterke rol van Patricia Clarkson, die tien jaar geleden in een remake van Theo van Gogh's Blind Date de hoofdrol voor haar rekening nam - samen met Stanley Tucci.

Jane Davis lijkt in eerste instantie geen belangrijke dame, maar ze weet zich stilletjes wel naar binnen te werken. 

"She gives you the creeps, but you cannot take your eyes off her when she is onscreen."

De gevaarlijke Davis laat zich niet manipuleren. Zij manipuleert.

Ik hoop dat ze dat in serie zes doorzet.
*****

Geen opmerkingen: