02 december, 2018

Geland


We zijn nog maar vier dagen terug en toch lijken de vier weken Florida een eeuwigheid geleden.
Het voelt als een heerlijke droom, waar ik nu uit ontwaak.

Met dikke crème probeer ik (tevergeefs) de droom vast te houden.



De gegrilde reuzengarnalen hebben plaatsgemaakt voor boerenkool met worst.

Kortom: we zijn geland en staan met beide benen op Hollandse bodem.

De kerstbomen staan versierd in de kamer. Een tas vol kleertjes voor ons kleinkind wacht om ingepakt te worden.

Buiten regent het.
Gelukkig maar!

Mij hoor je niet klagen. 
Nederland snakte naar regen. Die droogte was abnormaal en slecht.


Het Nederlandse nieuws heb ik (bewust) ontweken.

De Zwarte Piet discussie loopt gelukkig op zijn eind. Over tien maanden laait die weer op.

Trouwens: het lijkt wel of de Rotterdamse middenstand het sinterklaasfeest dit jaar volkomen negeert. De stad is geheel in kerstsfeer gehuld.

Femke Halsema, GL-burgemeester van de hoofdstad lapt de wet aan haar linkse laars.
Het boerkaverbod moet volgens haar opgeheven worden.
Halsema moet als burgemeester boven de partijen staan, maar ze gedraagt zich als oppositieleider.

Nee, ik verlang niet terug naar het Amerikaanse nieuws dat alleen maar ging over Trumpgate, Clintonsex en de branden in Californië (volgens sommige Republikeinen de schuld van de Democraten).

Ik ga, piekerend over zijn toekomst, OshKosh overalls voor een onschuldige éénjarige inpakken.
*******

Geen opmerkingen: