08 december, 2018

Het komt nooit meer goed tussen ons en de KLM



Had ik in januari al problemen met boeken, nu zat het grondpersoneel moeilijk te doen.

We vlogen AMS-ATL-RSW (Fort Myers)

"Sorry, wij kunnen alleen boarding passes voor AMS-ATL geven."

'Huh, waarom? Hoezo?'

"Ja, geen idee. Het gaat niet. Ze worden niet vrijgegeven door Delta."

Ik had met een junior te doen en ik nam hier geen genoegen mee.

Wij vliegen dit traject sinds 1991 meerdere keren en altijd kregen we alle boarding passes.
De bagage werd wel doorgelabeld (sorry, lelijk woord).

Ik kwam geen stap verder, maar werd wel razend van de onwelwillendheid van het personeel. Waarom belden ze niet met Delta, US?

Manlief hield het ook niet langer uit op zijn stoel en wilde direct een supervisor spreken. Het mocht allemaal niet baten.

"Die vlucht is niet niet open gegeven door Delta," zo klonk de verklaring. "Probeert u het in de business class lounge nog eens bij ons collega's, of bij de gate."

Afschuiven. Geen zin in discussie.

Delta en KLM zijn partners!!

Om 6.30 uur kwamen we een bomvolle business class lounge binnen. De meeste passagiers zaten op een doorvlucht te wachten. Mensen die de nacht in een vliegtuig hadden gezeten en allesbehalve fris roken.
Het was chaos.

Twee schone stoelen vinden was onmogelijk.

Ook bij de informatiedesk, waar een aantal personeelsleden duidelijk met het verkeerde been uit bed was gestapt, stond een lange rij.

Wij bleven zonder boardingpasses voor ATL-RSW,  maar met het benauwde gevoel dat we niet veel overstaptijd hadden in Atlanta.

Gelukkig vertrok ons vliegtuig op tijd en verliep de overstap in Atlanta vlot.

Een dag later belde ik Delta.
In plaats van via Minneapolis wilden wij (vanwege het winterse weer) graag via Atlanta naar Amsterdam vliegen.
Die verandering zou KLM nooit hebben toegestaan, of we zouden er dik voor betaald moeten hebben.

Maar Delta heeft service en klantvriendelijkheid wel hoog in het vaandel staan.
Ik kreeg waar ik om vroeg.

Natuurlijk liet ik niet onvermeld wat er in Amsterdam was gebeurd. Natuurlijk snapte de Delta-man het niet. Net zo min als wij.

De terugreis was top!
Beter toestel. Beter personeel. Beter eten. Betere entertainment.

Maar weer heb ik geleerd om niet meer met de KLM te boeken/vliegen, ongeacht de standaard vouchers die ze je als goedmakertje sturen.


Ik verruil graag de huisjes en het tasje van Jan Taminiau voor goede service en prettig personeel.
*********

Geen opmerkingen: