02 februari, 2021

Covid-19 is een etterbak waar we niet vanaf komen


Tekenend - deze watertaxi die in een uitgestorven haventje ligt te wachten.
Op wie? Op wat?
Dat weet hij zelf ook niet. 

Maar hij moet wat.
Misschien een verdwaalde wandelaar die de moed in de benen is gezakt?

"Covid-19, die steeds ongrijpbaar muteert, maakt ons kapot. Fysiek en mentaal."
Dat was mijn slotzin in de blog van 26 januari.

Vandaag meldt de BBC dat de Kent-mutant nog erger is dan alle andere mutanten.
De Britten waren verontwaardigd dat wij de eerste besmettelijke mutant "Brits" noemden, maar nu hebben ze het toch zelf over de "Kent" variant.
En zo ettert het maar door.

Groot-Brittannië wist vaccins van de EU in te pikken, maar het virus staat zijn giftige tentakels meedogenloos uit.
Het haalt de wetenschap telkens in. Het snijdt ze de weg af.

Ik zie het heel somber in.
What's next?
Welke stad of welk land kleeft er aan een volgende onpeilbare Covid-variant?

Vanavond is er weer een persconferentie.
Lockdown en avondklok blijven in ieder geval tot maart. 

Scholen gaan open. Daar wordt al maanden om geroepen, vooral door radeloze ouders.
Nu hoor ik weer andere geluiden.
Versoepelingen een week voor de voorjaarvakantie. Is dat handig?
Zinnige geluiden, daar niet van.
Maar het irriteert me mateloos. Het is namelijk NOOIT GOED!!

Dus wil ik vanavond niet naar de perconferentie kijken.

Journalisten stellen dezelfde vragen. Ze luisteren niet naar elkaar, noch naar de antwoorden.
Ergerlijk.

Ook Hugo de Jonge, met zijn onderwijstoontje, haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. 
In ieder chaotisch verzorgingshuis waar incidenteel een vaccinatie wordt gegeven laat hij zich op de foto zetten. Zonder mondkapje.
Ga weg, ik wil je niet meer zien.

Alles is al bekend.
Uitgelekt noemen ze dat. Want ook in het kabinet ettert het.

Ik denk dat het in heel Nederland wel ettert. 
Hoe is het met uw lontje?
*****

Geen opmerkingen: