05 april, 2023

Cadzand in de zon


Wij zijn binnen een jaar voor de derde keer in Cadzand.
In het najaar (kamperen), in de winter (hotel) en nu in het voorjaar (kamperen).

Leuk om de natuur in meerdere gedaanten te zien.
We hadden altijd een vaste route: heen via het strand en terug achter de duinen langs.

Wat ons nu opvalt is dat het niet bijster goed wordt bijgehouden.
Het maakte een rommelige indruk.


Sinds maandag is het schitterend weer. 's Nachts vriest het, maar de zon zet de wereld in rap tempo op temperatuur.

We zijn de hele dag buiten en de snoeten kleuren gestaag.
Gisteren (dinsdag) zat het strandpaviljoen vol. Vandaag wederom.
Ze zijn om -en om een dag gesloten. Die "strandtenten" bieden trouwens goede kwaliteit.

Ik had verzonnen een strandhuisje te huren maar schatte mijn kans zeer klein in.
Dus ging ik het maandag vragen, maar de beheerder was er niet. De bediening gaf me weinig kans en ik kreeg een kaartje mee.

Maar op mijn e-mail werd niet gereageerd.
Dus gisteren terug om de beheerder zelf te speken.

Hoezee, alle huisjes zijn voor het seizoen verhuurd maar mevrouw houdt er twee achter voor wekelijkse verhuur en daar was er nog een van vrij.

En nog een geluk: deze twee strandhuisjes zijn voorzien van stoelen, windscherm en parasol.
Uit de wind is het heerlijk.
Wij pakken ieder zonnestraal mee.


En die kleine rat van ons geniet net zo hard mee.
*****

Geen opmerkingen: