24 juli, 2023

De kater en het zwarte gat


Zo voelde het vandaag.
Geen golf meer. Geen Tour meer. Geen tennis meer.
We baalden een beetje terwijl de zon wel scheent en wij de boel droog konden inpakken.

Morgen rijden we naar Richmond in Yorkshire.

Ik ben gisteren mijn heerlijke regenhoedje kwijtgeraakt. De Britten noemen dat a bucket, wat ik gezien de vorm een treffende benaming vind.

Ik heb het ergens laten liggen.
Vrienden K. en S. zeggen het niet gevonden te hebben. Ik weet het echt niet meer. Het was zo'n rare dag met dat vreselijke weer.

Er zat een zoete herinnering aan mijn bucket: ik kocht het tijdens de Ryder Cup op de K-club (2006).
Veel kans op terugvinden gaf ik mijzelf bij voorbaat niet. Het is een collectors item.

Maar.....nooit geschoten altijd mis.

Bij Lost Items wist ik niet wat ik zag.
Volle rugzakken en bossen sleutels: daar gaan mensen toch naar op zoek?

Nou - er was niemand, behalve transporteurs en opruimers. Van de organisatie was er niemand meer. 

Ik had geluk dat ik deze cabin vond en vraag me af hoelang ze die daar laten staan. De leden van deze chique club willen nu wel weer eens baas op eigen baan zijn, lijkt me.


Vandaag mogen leden de baan, zoals die voor het kampioenschap geprepareerd was, in.
Dat zal vast een spannende uitdaging zijn.


In de auto probeerde ik mijn teleurstelling te dempen door een uitstapje naar Chester voor te stellen.
In het boekje van English Heritage stond dat daar een Romeins amfitheater was opgegraven.

Dus...........rijden maar.
We hebben het nooit gevonden en keerden met nog een teleurstelling terug naar de caravan, waar manlief een griezelige, maar noodzakelijke klus aanpakte.

Het dak van de caravan was in die maad dat hij op Clent Hill had gestaan erg vies geworden.

Ik vreesde dat dit onze ongeluksdag zou zijn, dus hield ik de trap en de broekspijpen van manlief angstvallig vast.


Jacky vond het nodig om in net gemaaid gras te gaan rollen.
Bij een draadhaar is het eruit krijgen een tamelijk arbeidsintensief gebeuren.

Gelukkig hoef ik vanavond niet te koken.
Ondertussen spookt het in mijn hoofd: wie loopt er met mijn bucket te pronken??
******

Geen opmerkingen: