14 juli, 2023

Veel geld voor een aflopende zaak


We zijn onderweg.

Omdat we geen risico wilden nemen (Haringvlietbrug dicht en gigantische files voor/op de Moerdijkbrug) hadden we een kamer geboekt in Van der Valk Goes.


Wij hebben indertijd, toen manlief in Goes werkte, de bouw van het hotel meegemaakt.

Het is prima.
Grote kamer, groot balkon, grote badkamer vol toebehoren, aparte wc, gratis parkeren en treats voor Jacky.


↓Helemaal schoon was het niet, maar ik kon ermee leven.
De wifi was slecht en door het te dikke kussen werd ik midden in de nacht met nekpijn wakker.
De service was uitstekend. Ik was tandenborstel vergeten en die kregen we. Ook kwam er iemand de airco instellen en kreeg ik extra koelelementen voor de meegenomen levensmiddelen.


De reis naar de UK ging perfect.
We waren veel te vroeg bij de Eurotunnel.
Het was aanzienlijk drukker dan in mei, maar desondanks konden we een uur eerder aan boord.



We maakten nog een tussenstop alvorens door te rijden naar Clent Hills, waar de caravan staat.

In een buitenwijk van Maidstone (Kent) hadden we dit Orida hotel geboekt: voormalig Hilton hotel.
Hier betaalde ik €202,- voor.


Buiten was het 21 ℃. In de lounge loeide de airco en verlangde ik naar een warme trui.
Op de kamer met twee dubbele bedden, wat best lekker is, was het benauwd. De airco (beloofd op de website) werkte niet.↓


Met deze ventilator ben ik naar de receptie gegaan.
Ze doen truttig over honden. Nou, mijn hond is schoner dan deze ventilator.
Ik was razend.
Ze schrokken erg toen ze het ding zagen. Er kwam een nieuwe.

De badkamer met bad (ze hebben geen walk in showers) was basic.
Geen zeepjes, douchemuts, e.d. wat bij Van der Valk voldoende aanwezig was.


Ik begreep niet waarom de afsluiter op de rand van het bad lag. Toen ik onder de douche stond kwam er een rioollucht naar boven, waardoor ik meteen die deksel erop heb gezet.
Maar toen liep het water niet weg.

Kortom, het ene na het andere.
Jacky moest haar behoeftes tussen de auto's doen.

Aan de prullenbak hing een bakje bestemd voor honden afval. Had ik nog nooit gezien.


Als compensatie voor die smerige ventilator kregen we een drankje bij het eten.
Ze boden ook aan om ons avondeten op de kamer te brengen, zonder servicekosten.

Waarom?
Honden mogen niet in het restaurant. Maar ook niet alleen op de kamer.
We hadden in de bar kunnen eten maar daar was tot 19 uur een "begrafenis borrel."

Dan maar in die ijskoude lobby eten waar continu mensen in -en uit lopen.
We aten snel een bord linguini en snelden terug naar de kamer waar het restant honger werd gestild met Nederlandse krentenbollen.


Wat verlang ik naar mijn caravannetje.
*****

Geen opmerkingen: