07 september, 2023

Aydon Castle en Simonburne


Inmiddels is de camping volgestroomd met “oudere jongeren,” of omgekeerd. Op het aangrenzende terrein vindt dit weekend een soort folkfestival plaats. Alleen akoestische muziek. Ik geloof dat er ook muzikanten op de camping staan, want ik zag wat gitaarkoffers.

Vandaag verschoonde ik voor de laatste keer de bedden. Gezien het weer van de laatste dagen en de goede voorspellingen wilde ik de was buiten hangen. Manlief improviseerde wat lijntjes.

Maar het werd geen mooi weer dag. Het werd een “raar weer dag.” Nevel en hoge temperaturen. Onderweg hadden we zelfs regen.

We maakten er een rustige dag van. Manlief was gisteren oververmoeid en wilde alleen een actief ochtenprogramma.




Ik ben vooral zeer gecharmeerd van de schoorsteenmantels.


Daarna door naar een beeldschoon gehucht - Simonburn genaamd.


13e eeuwse St. Mungo's church.


Geen opmerkingen: