26 november, 2017

Zwarte vrijdag


Black Friday begint tegenwoordig op donderdag.
Dat is dus op Thanksgiving.

Bij JC Penney was het binnen de kortste keren een enorme puinhoop.
Daar zijn de Amerikanen goed in.

>>>Vanmorgen liet een puber een halve wafel met stroop, slagroom en chocolade op de grond vallen.
Hij keek er wel degelijk naar, maar deed niets en wilde weglopen.
Toen ik hem vroeg of hij dat thuis ook deed (ik kon het niet laten) pakte hij een servet en ging het opruimen. Maar toen was er al iemand van het personeel bij.
Een Thank you kon er niet vanaf.<<<

Macy's ging een uur later open.

Vrijdag om 10 uur reden wij het nog betrekkelijk rustige parkeerterrein van Miromar Outlet op.
Manlief was verbaasd, maar ik herinnerde mij dat we er vorig jaar ook op het goede moment waren.


Twee uur later was het druk.
Erg druk.


Bij de dure tassen mocht een beperkt aantal mensen naar binnen.
Dat leidde tot lange rijen buiten.
De deals waren (tot 80% korting) waren de moeite van het wachten waard. 

In tegenstelling tot ons gaan de meeste Amerikanen voor de luxe deals.
Elektronica, tv's, luxe artikelen, huisraad.

De (buitenlandse) toeristen kon je aantreffen bij Ralph Lauren, Tommy Hilfiger en andere kledingwinkels.

Overal stonden verkopers ons keurig te woord. We werden fantastisch geholpen.


Bij het verlaten van het terrein kwamen de files ons tegemoet.
Ik vind het een leuke, spannende en geslaagde dag. 


We eindigen zo'n winkeldag altijd bij Burger King met een overheerlijke, vullende en verfrissende strawberry milkshake.
*****

Geen opmerkingen: