24 april, 2018

Florence



6 uur op.
7.15 uur ontbijt.
8.20 uur trein naar Florence
9.45 uur Duomo

Zo vroeg al zo weerzinwekkend veel mensen.

Wij lopen, lopen en lopen.

We gaan nergens naar binnen. Dat zou killing zijn en je moet voor alles betalen, wat wij overigens heel begrijpelijk vinden.

Ik ben vooral onder de indruk van de prachtige winkels en even zoveel eettentjes.
Wat een ambiance heeft Florence.

Militairen en politie zijn duidelijk zichtbaar aanwezig.



Filmpje Piazza St. Croce

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar doe het toch.
De bouwstijl kan mij niet echt bekoren. De renaissance stijl in de Veneto spreekt mij meer aan.
Maar dat is heel persoonlijk.

Maar dat neemt niet weg dat Florence één openluchtmuseum is.
Heel indrukwekkend.
Ik ben blij dat wij de serie De Medici hebben gezien.


Het liefst lopen we door de straatjes, weg van de toeristische massa.


Ik heb 2,5 uur besteed aan het fotoalbum (met tekst) en de filmpjes.
Het zijn waarschijnlijk beelden/foto's die u al honderd keer gezien heeft.

Sta mij toe dat ik nu een douche ga nemen.
Het is april en dertig graden.

Ciao.
***

Geen opmerkingen: