28 april, 2018

Nice is vies


We logeren in een goede buurt.
Het hotel moest, om een beetje redelijke prijs te krijgen, vooruitbetaald worden.

Een kleine kamer met een grote badkamer en aparte wc.
Prima.

Tot ik wat beter ging kijken.


- Haren op de witte kussens
- Iets dat op een darminhoud leek op een sierkussen
- Smeersel op nachtkastje
- Een föhn die niet om aan te pakken was.
- Twee stopcontacten die niet werkten


Tot twee keer toe kwam house keeping, maar uiteindelijk riep ik de manager.

Zat ze er echt mee of deed ze maar alsof?

Ik was ten einde raad. Het was zo smerig!

Er was nog een executive room vrij op de vierde etage.
Maar we hadden alles net uitgepakt en stonden op het punt om naar ons, gereserveerde, restaurant te gaan.

Een andere kamer was me alles waard dus vroeg ik de manager het restaurant te verwittigen van de vertraging. Ik pakte alles in.

Tijdens onze avond downtown zou de bagage naar de nieuwe kamer worden gebracht.

We kwamen bij het restaurant, waar we jaren geleden zo laaiend enthousiast over waren.
Waarom waren er maar twee tafels bezet, terwijl het razend druk was in Nice?


Het menu was niet om aan te pakken. P. draaide de pagina's met een mes om.
De prijzen waren belachelijk. 

Ik nam een paracetamol. Hoofdpijn. Van de stress.

"Let's go," zei P.
En we gingen. De ober keek ons verbaasd aan.
Ik wees naar mijn hoofd. "Migraine."

Godzijdank eindigde onze avond goed op een heerlijk, gezellig terras van "Café de Nice."
Misschien een beetje toeristisch, maar we genoten van de menuutjes à €32,- p.p. en een heerlijk flesje rood.


En dan nu de kamer: die is inderdaad groter.

We zitten wel aan de voorkant, dus lawaaierig. En de badkamer is veel kleiner. Geen aparte wc: nee je moest scheef op de pot vanwege de wc-rolhouder.


Met dank voor de fles wijn.
Die zullen we thuis opdrinken en hopelijk kunnen we dan lachend terugkijken op twee nachten in dit hotel.





Geen opmerkingen: