22 april, 2018

Op weg naar Toscane


Het nadeel van ons hotel in Buochs was dat de voordeur pas om 8 uur openging.
Jacky had hoge nood en ik voelde me opgesloten.
Na een sober, maar goed ontbijt vertrokken we tegen negenen.

De passen waren nog dicht. 
Dat verbaasde ons niets.

Toen we uit de tunnel kwamen zagen we links en rechts nog sneeuw. en dat bij een temperatuur van 22 graden.
Te gek voor woorden.

Zwitserland was tof om doorheen te rijden.
Geen vrachtverkeer. Mooie wegen. Geen oponthoud.
Wat een contrast met Duitsland.


Opvallend: weer geen grenscontrole bij de Italiaanse grens.
En geen vrachtverkeer op de autostrada.

Voor het eerst volgden we niet de weg naar Venezia, maar sloegen we af richting Bologna.
Keurige tankstations met schone gratis wc's. Mag ook wel, want de autostrada kostte ons een ruime €30,-
En nog steeds (zondag) geen vrachtverkeer.

Ongelooflijk: DE BENZINE IN ITALIË IS GOEDKOPER DAN IN NL!!!

Och och och: ik herinner me nog goed de tijden van de "carte carburante."
Papa die in Nederland benzinebonnen kocht voor Italië en de restanten met winst doorverkocht aan Luigi.


Toscane is te mooi voor woorden.
De foto's moeten echt het beeld scheppen.

We logeren in Montecatini Terme, een luxe/mondaine kuuroord gelegen tussen Florence en Pisa. 
Een betere locatie hadden we niet uit kunnen kiezen.

Morgen staat Lucca op het programma.
Ik weet nu al dat we (bij leven en welzijn) volgend jaar terugkeren. De indrukken van vandaag krijg ik niet in 24 uur geabsorbeerd.

*********

Geen opmerkingen: