23 december, 2020

Kerst aan de buitenkant


De ijskast puilt uit. Kaasboer en visboer moeten nog komen.

Vanmorgen gaf de intercom er de brui aan. Fijn met al die bezorgingen.
Ik zat al met de VPA aan de telefoon, maar onze onverbeterlijke huismeester(es) wist het te fiksen.
*Zucht*

De peertjes zijn gestoofd in rode wijn en port. De appelmoes is klaar, zo ook de cranberries.
Morgen hazenpeper maken.

Frank Sinatra zingt Jingle Bells. Manlief heeft de aanval op de kerstkransjes ingezet. 


↓Ik heb gisteren wat foto's gemaakt in de buurt.
Tja, wat zal ik er van zeggen. Echt uitbundig is het niet, aan de buitenkant.


↑Bij de bloemist kon ik nog terecht. Zij hebben de ingang gebarricadeerd met een grote tafel die als toonbank dient. Ideaal.

↓Ook de boekhandel heeft het handig bekeken. Je kunt boeken online bestellen, die je dan buiten worden aangereikt. Zo te zien doen ze goede zaken. 


Ik vond het verder maar een sombere bedoening in de Voorschoterlaan.
↓Vraag me af of dit voor de thuis -en daklozen is, of voor de bewoners die met een torenhoge hypotheek zitten omdat ze in de Voorschoterlaan willen wonen.


Een uitgebloeide haag met lichtjes blijft een uitgebloeide haag.
Een bejaarde vrouw met make-up blijft een bejaarde vrouw.


Beste, trouwe lezers:
Waar -en met wie u ook bent, ik wens u goede dagen.🎄🎅

Maak er wat van!
U verdient het.
*****

Geen opmerkingen: