31 december, 2020

Lest best?


De laatste dag van het jaar.
Een terugblik?
Laat maar.

Ik kijk liever vooruit.
Eerst even een taart afgeven bij die altijd parate brandweerlieden die vanavond/nacht dienst hebben. Ik ben benieuwd of het vuurwerkverbod hen inderdaad een rustig oudjaar oplevert.

Ook wij proberen het rustig aan te doen......met de traditionele oliebollen.
 

Maar nu dan over 2021.

Er staat een verbouwing (badkamer en keuken) in de planning. Het is vroeg en wij wachten nog op een aantal offertes, maar dat er iets gaat gebeuren staat vast.

Aangezien de bouw omkomt in het werk verwachten wij niet eerder dan eind mei aan de beurt te zijn.

Even terug naar dinsdag.
De keukenboer (filiaal Goes had in 2013 zeer naar tevredenheid een keuken geplaatst in ons nieuwe huis in Brouw) een link gestuurd. We zouden een videocall doen met een verkoper.
Ik dacht om 12.30 uur en opende om 12.15 uur de link.
Toen bleek dat we JitsiMeet moesten downloaden, dus de paniek sloeg toe.
Maar.........we kwamen er samen uit. 

"De afspraak is om half twee, hoor schat."


Godzijdank.
In ieder geval zaten wij er klaar voor, met JitsiMeet op beider smartphones EN iPads.
Wij hadden contact met elkaar dus dat was goed.

Even over half twee belde (ik noem hem) baas.
"Hebben jullie de code ingevoerd? Ik ben een digibeet hoor."

Wij voerden de code in maar er gebeurde niets......bij baas.

"Zullen we maar Whatsappen," stelde hij voor.

Wij vonden het prima en het leek mij een goed idee om er een groepsapp van te maken.

"O.....hoe doe ik dat?"

Baas was echt een digibeet.
Hij had onze nummers en ging ermee aan de slag, geholpen door zijn assistente.

Na twee minuten belde hij terug, maar toen hadden we te doen met een soort gierende sirene.
Enfin, alle apparaten uit - behalve mijn smartphone waarmee ik mooi de huidige situatie in beeld kon brengen en hij hetzelfde deed in de showroom.

Inmiddels was het twee uur en konden we aan de slag.

Over wat dat inhield kan ik kort zijn:
maten doorgeven, wensen kenbaar maken, mogelijkheden bespreken, kleuren, apparatuur....

Als u denkt dat we snel klaar waren dan heeft u het heel erg mis.

Om half vijf konden we grofweg afronden.
Baas zou gaan rekenen en ons na een half uur terugbellen met een prijsopgave.

Tevens maakten we een afspraak om de finesses te bespreken in de showroom. Dat wordt dus na de lockdown.
Maar die afspraak staat in ieder geval gepland, evenals de datum van plaatsing.

Wij waren helemaal gaar. 

Toen ging de bel. Er stond een jongeman beneden bij de buitendeur.

"Mevrouw, ik ben Jan en ik kom u oliebollen brengen namens de keukenboer."

Even dacht ik in de maling genomen te worden.

"Hè? Wat?"

Hij herhaalde wat hij had gezegd.

"Waar kom je vandaan?" 

"Uit Berkel."

Ik deed de deur niet open maar ging voor de zekerheid naar beneden. Daar stond een keurige jongeman die mij een zak oliebollen aanreikte.

"Is dit allemaal zo gepland?"

Hij knikte.

Hij kwam dus oliebollen brnengen, precies in het half uur dat wij zaten te wachten op het telefoontje van baas.
Wat een magistraal idee!!


Baas belde terug.

"Bedankt voor de oliebollen," zei ik. "Mooi gepland allemaal."

"Hahaha, ja - maar ook mooi toeval hoor. Dat hij uitgerekend op dat moment kwam."

Hoe dan ook, wij waardeerden de geste zeer.

Er werden nog wat aanpassingen gedaan en wij gingen akkoord meet de berekening.
Het liep inmiddels tegen zessen.

En toen kwam Jan - de oliebollenbezorger even in beeld. Hij zwaaide en ik zwaaide terug.

En nu zwaaien we 2020 uit.
Of liever: we geven 2020 een schop onder zijn Corona-kont.

Geen traditioneel oudjaar met goede vrienden. Ieder jaar stonden we met z'n viertjes op ons balkon van het prachtige vuurwerk te genieten.
Vooral naar hen, met de wetenschap dat het zijn laatste jaarwisseling zal zijn, gaan mijn gedachten vanavond uit.


2021
De zon breekt door de wolken. 
****

Geen opmerkingen: