22 december, 2014

De d(w)aze dagen voor kerst

 
"Zullen we zondag gaan of maandag?"
 
'Maandag, want op zondag gaat iedereen.'
 
Dus reden we vandaag naar Breda, naar de lekkerste winkel van Nederland.
Het kostte moeite een plek voor de auto te vinden.
Jacky paste op de Mini.
 
Ze waren gul "dagkaarten" aan het uitdelen.
Wij waren twee uur binnen.
Het was druk en gezellig.
 
Al die karren met overheerlijke spijzen en dranken maakten mij blij.
 
Tijdens het uitpakken van de boodschappen merkte ik dat ik toch een aantal dingen vergeten was.
 
"Oh, ik moet toch nog even naar de supermarkt morgen."
 
'Morgen komt M.' (mijn hulp)
 
"Nee, die komt woensdag. En de kinderen komen donderdag."
 
'Nee El. Kijk maar in de agenda.'
 
Ik keek en schrok.
Kerst was voor mijn gevoel een dag later.
 
"Nou, dan ga ik nu (17 uur) naar de supermarkt."
 
Een uur later was ik weer terug, met meer dan waar ik voor op pad ging.
 
"Woensdag moet je twee stokbroden ophalen. Ze zijn besteld."
 
'Okee, schrijf het maar snel op.
Heb je nu alles?'
 
"Nu eerst koken, P. En hond eten geven.
Borrel, ik wil een borrel."
 
Na het eten:
 
"Uh, morgen moet ik nog naar mevrouw Kik voor groente."
 
P. pakte pen en papier en ik dicteerde.
zuurkool
limoenen
 
'En dan heb je alles, El?'
 
"Voor de kerstdagen wel, ja.
Maar morgenavond, andijvie met een tartaartje, vergeet ik vast."
****

Geen opmerkingen: