12 december, 2014

Visa

 
Vorig jaar had ik twee nieuwe visa aangevraagd. Vanwege een adrewijziging moest ik er nu weer aan geloven.
 
Het online aanvraagformulier is, sinds kort, behoorlijk gewijzigd.
 
De veiligheidsmaatregelen zijn aangescherpt en daar kan ik niets op tegen hebben.
It's the world we're living in.
 
Voor hen die een visum voor de VS gaan aanvragen, ik bereid u alvast voor.
 
Wat is er nieuw?
 
Er wordt niet meer naar een eventueel "Tweede Wereldoorlog-verleden" gevraagd.
Nu moet je opgeven wie je ouders zijn.
 
Ook wordt er naar je National identification number gevraagd.
 
Ik dacht direct aan het burgerservicenummer, maar was er niet helemaal zeker van.
Het was even vragen en zoeken. Weer bood internet de oplossing.
WIKI bevestigde mijn vermoeden.
 
Verder willen ze graag namen van contactpersonen thuis en in de VS.
 
Denk eraan dat de site met bovenstaand logo de enige echte is.
Er schijnen fake-sites te zijn die je niet alleen privé informatie ontfutselen - maar ook geld.
 
Omdat het visum twee jaar geldig is en wij niet altijd naar hetzelfde adres gaan vul ik alleen de verplichte * velden in.
 
Moeilijk is het niet.
Je moet er even op voorbereid zijn.
Dat bent u nu.
*****

Geen opmerkingen: