01 december, 2015

Als Europa betaalt....

 
 
Zierikzee.
Brussel helpt mee aan het verpesten van de binnenstad.
Zo is er dwars door het park aan het Havenplein van de stad een kronkelend dubbel fietspad aangelegd.
Groen maakt plaats voor asfalt.
 
Godsamme, waar is het gemeentebestuur mee bezig?!
 
Zierikzee begint me steeds meer tegen te staan.
 
Sociale verpaupering. Zierikzee heeft er last van.
 
Ik laat mijn handige heuptasje van een bekend merk sinds kort thuis.
Het er continu op aangesproken worden (of nagestaard) door pukkelige gabbertjes met omgekeerde petjes verpest mij humeur.
 
De eerste keer haal je je schouders op.
Maar als het de vierde keer gebeurt en ze gaan aan je plakken, dan begint het echt vervelend te worden.
 
Ik gooi er een paar zorgwekkende linkjes tegenaan:
 
en
en
en
 
Je verwacht het niet.
Zeeland, Schouwen en Zierikzee staan gelijk aan "het vakantiegevoel."
Dat heb ik al lang niet meer. 
 
 
 
Albert Heijn is slecht te bereiken. Ook dankzij stomme aanpassingen.
Smalle straten waar aan beide kanten geparkeerd mag worden en auto's van twee kanten in kunnen rijden: het is vragen om moeilijkheden.
Maar nee....Brussel betaalt, dus Zierikzee verzint weer een onzinnig stratenplan.
 
Stoplichten op de Grachtweg: het zou geen overbodige luxe zijn, vooral in het hoogseizoen.
 
En kom je op het parkeerterrein en wil je mobiel parkeren.... dan zijn er drie nummers!!
Ja echt: 9658, 9659 en 9660.
 
Zoiets oenigs!
Zorg er dus voor dat je dicht bij zo'n paal gaat staan, want de grenzen zijn absoluut onherkenbaar.
 
Als Europa betaalt is de gemeente Zierikzee bereid haar historische stad te verminken.
*****

Geen opmerkingen: