19 december, 2015

Van slag

 
Ik hou van de winter. Maar niet van deze winter.
Ik zie paddenstoelen. Maar ook jong gewas dat een hoge temperatuur niet kan weerstaan.
 
Mijn laarzen, dikke truien en winterjas: ze hangen nog in het plastic van de stomerij in de kast.
Ik vrees dat ze er dit jaar niet uitkomen.
 
De muggen zoemen om het huis.
P. haalt normaliter in oktober de horren eruit. Nu niet.
's Nachts moet er een raam open blijven.
 
Er is één voordeel: Delta verdient niets extra's.
 
Het is half december en ik fiets van Brouwershaven naar Zierikzee.
Halverwege wil ik mijn jas uitdoen.
Ik zie mijn moeder neen schudden.

 
Ik heb ook nog wind tegen.
Het lijkt wel of de föhn in mijn gezicht blaast.
 
 
Zie ik het nou goed?
Een spookfietser?
Ik weet niet waar de bel zit en schreeuw dus "HEE.OPLETTEN!"
 
Hij zwenkt direct naar de ander kant van het fietspad.
Dan zie ik het.
De scholier heeft een iPhone in zijn handen en zit daarmee te pielen.
 
Ik slaak een vloek.
Nog steeds is het bellen, sms'en, appen.......op de fiets toegestaan. bron.
 
Daarentegen kost niet handsfree bellen tijdens autorijden tegenwoordig €230,-
 
In Zierikzee komt een man in bermuda mij tegemoet. Hij sleept een bejaard poedeltje, gehuld in een kerstjasje, met zich mee.
 
We zijn allemaal van slag.
*****

Geen opmerkingen: