15 december, 2015

Wing Wah


Fijn dat bloggen.
Zo kwam ik een vertelseltje uit 2007 tegen: Wing Bah

"Goh, is het alweer zo lang geleden?!," was de verbaasde reactie van P.

Gisteren was het moment van de herkansing (ik vond het best spannend), met vrienden die op de Kop van Zuid wonen.
Via een prachtige loopbrug stapten we zo de Kaap binnen. 

Het was een opluchting te zien dat het restaurant op een maandagavond goed gevuld was.

Aan de inrichting is nog steeds niets gedaan.
Rood past in deze buurt, maar toch zou ik wel eens nieuwe vloerbedekking willen zien en dan het liefst tegels of hout.
Een opfrissertje is geen overbodige luxe.

Jacky werd op haar kussen onder de tafel gelegd zodat zij niet in de pot zou verdwijnen.


Van de menu's kun je soep koken.
Manlief had er één waar met pen veranderingen op waren aangebracht.

Aan mijn menu was niet getornd, maar die werd bij elkaar gehouden door een soort feestlint.
We hadden er lol om, vooral toen de serveerster getest werd op de nummers.
Die kon ze (na 20 jaar oefenen) foutloos opdreunen.


Over het eten kan ik kort zijn: heerlijk!
We hebben genoten. Echt genoten.

De bediening was vriendelijk, welwillend en enthousiast - maar de dames vergaten weleens een biertje.
We moesten ook geduld opbrengen.

Wat ben ik blij dat we toch weer bij Wing Wah gegeten hebben.
Al was het alleen maar om even aan mijn vader te denken die mij voor het eerst meenam naar "de Chinees" in de rosse buurt.

Geen opmerkingen: