07 januari, 2016

Adieu V&D - Adieu Bijenkorf

 
Naar Alkmaar. Naar Vroom en Dreesmann.
Het was een uitje voor oma Egmond.
Met de bus naar Alkmaar was voor mij een feestje.
Ik zat nooit in een bus.
 
 
Oma kocht niets bij V&D. Het ging om het nuttigen.
Koffie met appelgebak.
Ik weet niet meer wat ik dronk. Zal wel Cassis zijn geweest, want dat kreeg ik thuis niet.
 
De volwassen Ellen kwam niet veel bij V&D. Misschien nog het meest toen "Airmiles" gelanceerd werd.
Toen was het zo van boodschappen bij AH, tanken bij Shell en de Bijenkorf verruilen voor V&D.
 
Maar ik kon het er nooit vinden.
Het was gewoon niet mijn winkel.
V&D hing er altijd een beetje bij: tussen Hema en Bijenkorf.
Ik weet het niet, maar dat het fout zou gaan was te voorspellen. Desondanks betreur ik het.

 
Na meer dan 30 jaar heb ik vandaag mijn Bijenkorf kaart opgezegd.
Waarom?
Nespresso weg.
Marina Rinaldi weg.
Drie Dwaze Dagen weg.
3x is scheepsrecht.
El weg.
*****

Geen opmerkingen: