28 januari, 2016

Nep, fop of schijn

 
Twee jaar geleden schreef ik dit over Kamerlid Kuzu.
Hij had toen net de PvdA verlaten.
 
Gisteren deed hij een Wildersje met zijn "fop-commissie."
Regelrecht jatwerk.
 
PvdA Kamervoorzitter Arib greep in, daar waar haar voorgangster Van Miltenburg dat niet deed toen Geert Wilders de Tweede Kamer een nep-parlement noemde.
 
Daar viel toen heel politiek correct Nederland over.
Maar in feite deed Van Miltenburg het enige juiste in het Huis van de Democratie.
 
Ik zag Kamervoorzitter Arib even twijfelen.
Helaas. Ze liet zich door Kuzu provoceren.
 
De spiegel die de Tweede Kamer door de journalistiek en social media iedere dag wordt voorgehouden moet voor de volksvertegenwoordigers toch doen schrikken?!
Ik vind dat ze het slecht doen.
 
Commissie Stiekem.
Bonnetjesaffaire.
Kamerleden die (bij uit zichzelf opstappen) wachtgeld opstrijken.
.......
 
En laten we nou eerlijk zijn: erg doortastend komt die commissie Oosting niet over.
 
Dus als ik het over een schijnvertoning heb, word ik dan teruggefloten?
****

Geen opmerkingen: