22 januari, 2016

Taal

 
Een uitgebreide evaluatie over Almhof volgt nog, maar dit wil ik vast kwijt.
 
Bovenstaande foto maakte ik enkele dagen geleden.
Grappig, maar toch vond ik dat ik de receptie er even op moest wijzen.
 
Nu zitten daar twee dames die niet zo vriendelijk zijn.
 
Zo komt het "Guten Tag" altijd van mijn kant. Het is in die negen dagen nog geen één keer voorgekomen dat deze twee dames ons spontaan begroetten.
 
Dus toen ik zo vriendelijk mogelijk (vanwege lange tenen) probeerde uit te leggen dat drücken niet pull maar push is, werd daar allerminst dankbaar op gereageerd.
 
Groot was onze verbazing toen wij vanmorgen dezelfde deur openden.

 
Daarentegen is de bediening in het restaurant wel vriendelijk.
Vriendelijk en snel.
Ze doen enorm hun best om voorgerecht, soep, salade, hoofdgerecht, kaas en dessert er binnen anderhalf uur door te jagen.
 
En als we dan weer naar onze kamer gaan klinkt het steevast: "Schnabend!"
 
Vandaar dat ik u nu een gnavond toewens.
***

Geen opmerkingen: