09 februari, 2016

Nieuws

 
Mijn man wil altijd naar het journaal kijken.
Persberichten noemde oma Egmond dat. Daar moesten wij altijd stilletjes om lachen (dirty mind).
 
Hoewel alle journaals op één dag hetzelfde nieuws brengen, toch wil P. geen uitzending missen.
 
Om 18 uur was het grote nieuws dat de carnavalsoptochten niet doorgingen vanwege de storm. Voor de fans van het katholieke feest zal dat ongetwijfeld belangrijk nieuws zijn geweest.
 
Toen kwam er een item over de messen spaaractie van Albert Heijn.
Ik denk dat het een succesvolle actie is geweest. Bijna nooit heb ik iemand bij de kassa horen weigeren.
 
Ik spaarde ook en mede dankzij een aantal mee-sparende vrienden liggen er nu acht couverts in de besteklade.
 
Het nieuws was dat de koksmessen scherp zijn.
Ja u leest het goed.
De koksmessen zijn scherp.
 
Er zijn altijd mensen die in hun vingers snijden.
Ik doe dat ook regelmatig.
 
Ik heb ook wel eens een nagel afgeschaafd met een splinternieuwe kaasschaaf. Dat was een akelige bedoening, maar het haalde het nieuws niet.
En ik ben ook niet teruggegaan naar de winkel om te zeggen dat de kaasschaaf te scherp was.
 
Ik ben nog van de tijd dat er eens in de maand een scharensliep aan de deur kwam.
Vlijmscherpe messen en scharen hadden we dan. Als je ernaar keek had je een snee in je ogen.
 
Toen mijn vader zelf een professionele slijpmachine kocht werden daar ook onze schaatsen op gescherpt.
En heus, ook aan een schaats heb ik mijn vingers wel eens opengehaald.
 
Terug naar het nieuws.
 Ik vind de Nederlandse nieuwsuitzendingen slecht.
 
Niet alleen was het een item om zes uur. Om acht uur kwam de messenaffaire weer voorbij.
In feite kunnen we het met één journaal doen.
 
Conclusie: mes erin!
****
 
 

Geen opmerkingen: