03 februari, 2016

Verschijnselen van......

 
"Niet nog meer polonaise aan mijn lijf," was de reactie van manlief toen hij deze envelop opende.
 
Het kostte mij enige moeite hem over te halen toch aan het bevolkingsonderzoek darmkanker mee te doen.
"Wees blij dat jou die mogelijkheid geboden wordt in dit land. Dat is toch fantastisch!"
 Hij stuurde een goed gevuld buisje terug.
 
 
Na twee weken zou de uitslag in de bus liggen.
Grote verbazing derhalve toen er weer zo'n envelop op de deurmat lag.
 
Poppetje had 2014 in plaats van 2015 ingevuld bij de datum van de ontlasting.
Er klonk een scheldwoord, maar gelukkig verstuurde hij weer een product van zichzelf, vergezeld door een door mij gecontroleerd formulier.
 
 
 Weer twee weken later ontving hij weer geen uitslag, maar moest voor de derde keer deze envelop geopend worden.
 
Dus belde ik maar eens naar het RIVM, want P. was er helemaal klaar mee.
"Ik doe niet meer. Ben er schijtziek van."
 
Ik kreeg een heel aardige mevrouw aan de telefoon die vertelde dat de geboortedatum vermeld stond op de plaats waar de datum van versturen moest staan.
 Ik geneerde mij kapot en bood excuses aan.
******
Ik had sinds november een ander telefoonnummer waar ik maar een paar close friends van op de hoogte had gesteld.
Toen ik mij keurig meldde voor mijn controle-afspraak bleek dat de desbetreffende arts aan het opereren was.
 
"We hebben u meerdere keren proberen te bellen."
 
Tralalalala.
Er werd een nieuwe afspraak gepland en ik liet mijn afsprakenkaart meteen bijwerken bij de receptie.
 
Die afspraak was afgelopen vrijdag, de 29ste.
 
Toen ik mij na het consult bij de balie meldde zei de assistente:
"We hadden u afgelopen woensdag verwacht."
 
'Huh, nee toch?!'
 
Ik pakte de afsprakenkaart uit mijn tas.
 
 
'Oh jee, ik zie het. Ja kan ook een 7 zijn.'
Weer schaamde ik mij de ogen uit mijn kop.
 
De assistente bekeek het aandachtig en glimlachte.
"Ik moet u gelijk geven. Die 7 kan net zo goed een 9 zijn."
 
Ze was te lief.
 
In de auto zat ik te bedenken of ik manlief dit moest vertellen.
Deed het toch en kreeg de reactie die ik verwachtte.
 
"Ja, dat ik duidelijk een 7."
 
Ik wist wie het zei.
**** 

Geen opmerkingen: