12 maart, 2016

Geven voelt goed (2)

 
Een prachtige lentedag in Rotterdam.
Ik fietste langs de Maas naar de Westersingel.
 
Bij het enorme complex van Rijndam (voorheen de Adriaan stichting) gaf ik een stapeltje boeken af.
Zij dankbaar. Ik dankbaar.


Ik sta naast Ina Boudier-Bakker.
 
 
Rokjesdag was het nog zeker niet.
Maar aan de Oude Haven zaten de zonnige terrassen al aardig vol.
Ik werd daar blij van.

 
Deze student had blijkbaar iets te vieren.
 

Van het voormalige leegstaande kantorencomplex (gebouwd in 1989) is niets meer terug te vinden.
De Nieuwe Admiraliteit, een woonproject voor studenten en net-afgestudeerden uit binnen -en buitenland, ligt qua locatie ideaal  tussen centrum en de Erasmus Universiteit.
 
Je mag maximaal een halfjaar huren.
Buitenlanders mogen maximaal één jaar in de woonstudio's (20-55 m2 groot) wonen.
Behalve 587 woningen heeft het complex 250 parkeerplaatsen, 600 fietsparkeerplaatsen en 500 bergingen.
De studio's zijn, zoals je op de foto's kunt zien, standaard ingericht.
 
Het ziet er prachtig uit.
De gelukkige bewoners zullen Rotterdam dankbaar zijn.

Geen opmerkingen: