13 maart, 2016

Verkiezingen in de VS

 
Het vierde seizoen van House of Cards zit er voor mij bijna op.
 
Ik was veel kwijt.
Dan ga je zitten piekeren wie wie ook alweer was waardoor je opnieuw iets mist.
 
Ik weet niet of dat de reden is dat ik seizoen vier, waar ik me zo immens op had verheugd, minder vind.
Te ver gezocht wellicht.
Verzadigd.
Of erger ik me aan de hysterie van de fans waar ik zelf ook toe behoor?
Het is in ieder geval hetzelfde gevoel dat ik bij Homeland kreeg.
 
Maar goed: de fascinatie voor het echtpaar Ondergoed (zoals ik ze sinds kort noem) is nog niet verloren gegaan hoor.
(Ik ga alle seizoenen opnieuw bekijken.)
  
 
De verkiezingen in de VS vind ik momenteel spannender dan House of Cards of West Wing.
 
Donald Trump verdenkt Bernie Sanders ervan schuldig te zijn aan het oproepen tot ophitsend protest. Dit naar aanleiding van de rellen in Kansas en Ohio.
 
Ik kan me heel erg vergissen, maar daar zie ik Sanders niet voor aan.
Ook oproerkraaier, filmmaker Michael Moore, die Sanders gepassioneerd steunt (lees zijn tweets maar) had een alibi:
"Blake Lively, Ryan Reynolds, and Michael Moore were some of the celebs spotted at the WH State dinner last night."
 
Mijn filmscenario zou zijn dat het campagneteam van Trump de rellen in scène heeft gezet. Daarmee wordt even de aandacht weggetrokken van de geruchten dat hij banden zou hebben met de maffia.
 
Dit was de dreigende reactie van Donald Trump:
 
 
House of Cards zit erop, maar de echte wedkamp om het Witte Huis lijkt, zo vrees ik, uit te monden in een grimmige -en wellicht bloedige strijd met slachtoffers en slachtofferrollen.
*****

Geen opmerkingen: