07 mei, 2016

Over Schouwen

 
"Ik moet naar Haamstede, naar Gall&Gall en Appie."
P. fronst de wenkbrauwen.
 
'Laten we dan NU gaan, want NU zit iedereen op het strand."
 
Dit lange, zonnige hemelvaartweekend is het eiland vol.
We nemen ons voor rustig te blijven en de provinciale weg te vermijden.
 
"Laten we ons ook maar als toeristen gedragen," zeg ik terwijl ik groot insla bij de wijnboer.
 
De vakkenvullers van Appie kunnen het niet aan.
Mensen grissen onder hun handen vandaan.
 
Bij de kassa word ik weggeduwd door een vrouwelijke hulk.
Een Duitse hulk welteverstaan met een stemgeluid waar ik van ineen krimp.

 
O, ja. Morgen is het moederdag.
Wij hebben het een week verzet om de kinderen te ontzien.
Ze weten dat wij niet van de verplichte nummers zijn.

 
We toeren terug via Burghsluis.
Het is windstil. 

 
In the middle of nowhere is een hotel gebouwd.
Kerkwerve heeft zijn eigen boutique hotel: Hof van Alexander
 
Het lijkt mij een risicovolle onderneming, maar het ziet er mooi uit.
Onbegrijpelijk alleen dat in dit landelijk hotel huisdieren niet welkom zijn. 
 
Waarom niet twee of drie hondvriendelijke kamers?

 
En zondag allemaal weer naar huis.
Hoop ik.
****

Geen opmerkingen: